რეპუტაციის დაცვის პუნქტები (Non-Disparagement)

რეპუტაციის დაცვის პუნქტები (Non-Disparagement)

წაკითხვის დრო

3 წთ

გამოქვეყნდა

...

სამართლებრივ და ბიზნეს ურთიერთობებში, ზოგიერთი ყველაზე დიდი რეპუტაციული რისკი წარმოიშობა ურთიერთობის ფორმალურად დასრულების შემდეგ. უკმაყოფილო ყოფილი თანამშრომელი, კონტრაქტორი, რომელთანაც დავა გქონდათ, ან ბიზნეს პარტნიორი, რომელთანაც გზები გაგეყარათ, შეიძლება გახდეს თქვენი რეპუტაციისთვის მუდმივი საფრთხის წყარო. მათ ხელთ აქვთ შიდა ინფორმაცია და შეიძლება მოტივირებულნი იყვნენ, საჯაროდ გააკეთონ ნეგატიური, დამაზიანებელი ან კონფიდენციალური განცხადებები, რაც სერიოზულ ზიანს აყენებს თქვენს ბიზნესს. ამ რისკისგან თავის დაცვის ყველაზე ეფექტური გზა არის არა რეაქტიული ზიანის კონტროლი, არამედ პროაქტიული პრევენცია — იურიდიულად შეუვალი „სიჩუმის შეთანხმების“ წინასწარ ჩამოყალიბება. რეპუტაციის შემლახველი განცხადებების აკრძალვის შესახებ პუნქტი (Non-Disparagement Clause) არის თქვენი კონტრაქტუალური ჯავშანი, რომელიც იცავს თქვენს კეთილ სახელს ხელშეკრულების ვადის გასვლის შემდეგაც. Legal Sandbox-ში ჩვენ ვქმნით არა უბრალოდ შაბლონურ პუნქტებს, არამედ თქვენს კონკრეტულ სიტუაციაზე მორგებულ, მტკიცე და აღსრულებად მექანიზმებს.

ეს პრევენციული იურიდიული სერვისი კრიტიკულად მნიშვნელოვანია ნებისმიერი ბიზნესისა თუ პიროვნებისთვის, რომელიც ცდილობს, კონტრაქტუალურად დაიცვას თავისი რეპუტაცია სხვადასხვა სცენარში. დამსაქმებლებისთვის, თანამშრომლის გათავისუფლების პროცესი, განსაკუთრებით მაღალი რისკის შემთხვევაში (მაგ. ტოპ-მენეჯერები, კონფლიქტური გათავისუფლება), სავსეა პოტენციური რეპუტაციული საფრთხეებით; შრომით ხელშეკრულებაში ან გათავისუფლების შეთანხმებაში ამ პუნქტის ჩადება ხელს უშლის ყოფილ თანამშრომელს კომპანიაზე საჯარო თავდასხმაში. როდესაც დავის მხარეები ასრულებენ დავას მორიგებით, ორმხრივი ვალდებულება დისკრედიტაციისგან თავის შეკავებაზე უზრუნველყოფს, რომ კონფლიქტი რეალურად დასრულდეს და არ გაგრძელდეს საჯარო სივრცეში. ასევე, კომპანიები, რომლებიც მუშაობენ კონტრაქტორებთან და პარტნიორებთან, უნდა ითვალისწინებდნენ ამ პუნქტს კომერციულ ხელშეკრულებებში, რათა ურთიერთობის გაფუჭების შემთხვევაში, ყოფილმა პარტნიორმა არ გამოიყენოს მის ხელთ არსებული ინფორმაცია ბიზნესის დასაზიანებლად.

ჩვენი მიდგომა მოიცავს ორ ძირითად ეტაპს: ზედმიწევნით სტრატეგიულ შემუშავებასა და, საჭიროების შემთხვევაში, მტკიცე აღსრულებას. სტრატეგიული შემუშავების ფაზა ფოკუსირებულია იურიდიულად მედეგი და პრაქტიკულად ეფექტური პუნქტის შექმნაზე. კარგად შედგენილი non-disparagement დებულება უნდა იყოს საკმარისად ფართო, რათა მოიცვას ყველა შესაძლო საკომუნიკაციო არხი (სოციალური მედია, ტრადიციული მედია, ონლაინ ფორუმები) და ნეგატიური განცხადებების სხვადასხვა ფორმები, მაგრამ საკმარისად კონკრეტული, რომ იყოს ნათელი. ხშირად, პუნქტის ორმხრივობა, ანუ ორივე მხარის ვალდებულება თავი შეიკავონ დისკრედიტაციისგან, აძლიერებს მის აღსრულებადობას. გადამწყვეტია, რომ პუნქტი იყოს აღსრულებადი საქართველოს კანონმდებლობით, საგულდაგულოდ ფორმულირებული, რათა თავიდან ავიცილოთ მისი ბათილად ცნობა, როგორც სიტყვის თავისუფლების არაპროპორციული შეზღუდვა, და ნათლად უნდა განსაზღვრავდეს დარღვევის შედეგებს, მაგალითად, წინასწარ შეთანხმებულ ფინანსურ სანქციებს.

იმ შემთხვევაში, თუ მხარე დაარღვევს non-disparagement ვალდებულებას, ჩვენ სწრაფად გადავდივართ მტკიცე აღსრულებაზე. ჩვენი პირველი ნაბიჯი, როგორც წესი, არის დაუყოვნებლივი, იურიდიულად დასაბუთებული მოთხოვნის (Cease and Desist) გაგზავნა, რომელიც მოითხოვს განცხადების მოხსნას და მომავალში მსგავსი ქმედებებისგან თავის შეკავებას. თუ ეს მოთხოვნა იგნორირებულია ან არასაკმარისია, ჩვენ მზად ვართ, დავიწყოთ სასამართლო დავა ხელშეკრულების დარღვევის საფუძველზე. სასამართლოში ჩვენ ვითხოვთ არა მხოლოდ რეპუტაციული ზიანის შედეგად მიყენებული ფინანსური ზარალის ანაზღაურებას, არამედ თავად პუნქტით გათვალისწინებული სანქციების აღსრულებასაც.

საბოლოო ჯამში, non-disparagement პუნქტების გამოყენება გაძლევთ საშუალებას, პროაქტიულად მართოთ მნიშვნელოვანი რეპუტაციული რისკები მათ წარმოშობამდე. ეს არის სასიცოცხლო ინსტრუმენტი, რომელიც უზრუნველყოფს, რომ თქვენი ბიზნეს ურთიერთობების დასრულება არ გახდეს თქვენი რეპუტაციისთვის ბრძოლის დასაწყისი. ჩვენ გეხმარებით შექმნათ კონტრაქტები, რომლებიც იცავს არა მხოლოდ თქვენს კომერციულ, არამედ თქვენს ფასდაუდებელ რეპუტაციულ კაპიტალსაც. იმისათვის, რომ გაამყაროთ თქვენი ხელშეკრულებები და დაიცვათ თქვენი სახელი, დაგვიკავშირდით Legal Sandbox-ში ამ კრიტიკული პრევენციული მექანიზმის თქვენს დოკუმენტაციაში ინტეგრირებისთვის.

განახლდა: ...

სერვისის სპეციალისტები

იტვირთება...