საქართველოს ტერიტორიაზე, მის ფარგლებს გარეთ ან მის ტერიტორიაზე საჰაერო და საზღვაო გზით მგზავრობისას, მგზავრთა უფლებები დაცულია როგორც ეროვნული კანონმდებლობით, ისე ძირითადი საერთაშორისო კონვენციებით შექმნილი სრულყოფილი სამართლებრივი ჩარჩოთი. ჩვენი ფირმა სთავაზობს სპეციალიზებულ იურიდიულ კონსულტაციას მგზავრებსა და გადამზიდველებს, რათა დაეხმაროს მათ პასუხისმგებლობის რთულ საკითხებში და უზრუნველყოს ყველა ვალდებულების კანონის შესაბამისად შესრულება. ჩვენ გთავაზობთ საექსპერტო დახმარებას მგზავრობის შეფერხებასთან, საბარგო საკითხებთან და, რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია, პირად დაზიანებასთან ან გარდაცვალებასთან დაკავშირებულ ინციდენტებთან დაკავშირებულ პრეტენზიებზე. ჩვენი ღრმა ცოდნა საქართველოს საჰაერო და საზღვაო კოდექსებისა, ისევე როგორც გლობალურად აღიარებული ხელშეკრულებებისა, უზრუნველყოფს ჩვენი კლიენტებისთვის კანონით გათვალისწინებული დაცვისა და კომპენსაციის მიღებას.
საჰაერო მგზავრობისას, მგზავრთა უფლებები საქართველოში მკაფიოდ არის განსაზღვრული სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს (GCAA) მიერ მიღებული რეგულაციებით, რომლებიც ევროკავშირის EC 261/2004 რეგულაციის პრინციპებს ასახავს. ეს წესები ავალდებულებს ავიაკომპანიებს, უზრუნველყონ მგზავრებისთვის ზრუნვა და ფინანსური კომპენსაცია ბორტზე აყვანაზე უარის, ფრენის გაუქმებისა და ხანგრძლივი დაგვიანების შემთხვევაში. მგზავრებს შეიძლება ჰქონდეთ ფინანსური კომპენსაციის უფლება ექვსას ევრომდე, ფრენის მანძილის მიხედვით, გაუქმების ან ჩაფრენის სამ საათზე მეტი დაგვიანების შემთხვევაში, თუ შეფერხება არ იყო გამოწვეული ნამდვილად განსაკუთრებული გარემოებებით. გადამზიდველის პასუხისმგებლობა პირად დაზიანებაზე, გარდაცვალებასა და ბარგთან დაკავშირებულ საკითხებზე რეგულირდება 1999 წლის მონრეალის კონვენციით. ეს ხელშეკრულება ადგენს პირადი დაზიანებისთვის პასუხისმგებლობის ორსაფეხურიან სისტემას და დაკარგული, დაგვიანებული ან დაზიანებული ბარგისთვის პასუხისმგებლობის კონკრეტულ ლიმიტებს, რომლებიც ნასესხობის სპეციალური უფლებებით (SDR) გამოითვლება.
საზღვაო სექტორში მგზავრთა უფლებები ანალოგიურად არის დაცული საქართველოს საზღვაო კოდექსით, რომელიც აერთიანებს ათენის კონვენციის პრინციპებს. ეს სამართლებრივი ჩარჩო გადამზიდველს აკისრებს პასუხისმგებლობას მგზავრის გარდაცვალებით ან პირადი დაზიანებით გამოწვეული ზარალისთვის, თუ ინციდენტი გამოწვეული იყო გადამზიდველის ან მისი მოსამსახურეების ბრალით ან დაუდევრობით. ბოლო საკანონმდებლო ცვლილებებმა გააძლიერა ეს დაცვა და დაავალდებულა გადამზიდველები, განახორციელონ წინასწარი გადახდა დაზარალებულთა დაუყოვნებელი ეკონომიკური საჭიროებების დასაფარად მგზავრის გარდაცვალების ან დაზიანების შემთხვევაში. ჩვენი ფირმა უზრუნველყოფს მყარ იურიდიულ მხარდაჭერას მგზავრებისთვის ბორტზე მიღებული დაზიანებების, აგრეთვე ბარგის დაკარგვის ან დაზიანების გამო პრეტენზიების წარდგენაში.
საპრეტენზიო პროცესის გავლა შეიძლება რთული იყოს და მოითხოვს შეტყობინებისა და სამართლებრივი მოქმედების მკაცრი ვადების დაცვას. ჩვენი ფირმა მართავს მგზავრის პრეტენზიის სრულ ციკლს, გადამზიდველთან შეტანილი პირველადი ოფიციალური საჩივრიდან დაწყებული, მორიგების მიღწევით ან, საჭიროების შემთხვევაში, საქართველოს სასამართლოებში საქმის წარმოებით დამთავრებული. ჩვენ ვუზრუნველყოფთ, რომ ყველა პრეტენზია სათანადოდ იყოს გამყარებული მტკიცებულებებით და წარდგენილი იყოს ისე, რომ მაქსიმალურად გაიზარდოს წარმატებული და დროული გადაწყვეტის პოტენციალი.
განახლდა: ...
